Setkání minipodniků v Ostravě

admin01Aktuality, Nezařazené, Školní rok 2014-2015

Možnosti prezentovat své podnikatelské zkušenosti využili žáci SOU a SOŠ SČMSD na ulici Přímětická ve Znojmě dne 4. 2. 2015 v Ostravě v hotelu Clarion. V rámci ústředního kola soutěže AHOL CUP 2015 se zde uskutečnilo první společné setkání minipodniků, které jsou zapojeny do projektu „Výchova k podnikavosti prostřednictvím studentských minipodniků“. Projekt je spolufinancován z fondů EU. Naše škola na toto setkání vyslala tři dvojice žáků z jednotlivých minipodniků z oboru Kuchař–číšník. Součástí týmů jsou i kouči (učitelé). Minipodnik LEDOVÉ DOUPĚ je firma zaměřená na výrobu rautových výrobků, především na výrobu sushi a na vzdělávání v této oblasti, minibar WORKCOFFEE nabízí různé druhy kávy, fresh a nealko nápoje a MLSNÝ MÉĎA je cukrárna a pekárna zaměřené na výrobu zákusků, pečiva a těstovin. Znojmáci se setkali s kolegy ze školy AHOL – Střední školy gastronomie, turismu a lázeňství v Ostravě reprezentované minipodniky ROZMARÝNA, který se zaměřuje na pěstování a zpracování bylinek a bistrem CITY BREAK, který je zaměřený na výrobu a prodej fresh nápojů, slaného i sladkého pečiva a cateringovou firmou na výrobu rautových výrobků – FUNNY PIE. Spolupráci navázali naši žáci i s další školou systému AHOL – Střední odborné školy s. r. o. – reprezentovanou neziskovými minipodniky AUREA a MIRABILIA poskytujícími služby, osvětu a poradenství především seniorům a dětem předškolního věku. Neziskovky poskytují i vedlejší činnost – pečení sušenek a výrobu relaxačních míčků. Mladí podnikatelé všech tří škol se představili návštěvníkům a soutěžícím AHOL CUPU, mezinárodní gastronomické soutěže a nabídli jim ochutnávku svých produktů. Žáci si své zkušenosti vzájemně předali na uspořádaném workshopu. Hovořilo se o zakládání jednotlivých minipodniků, o rozjezdu činnosti jednotlivých firem, o očekáváních a realitě, kterou minipodniky zažívají při výrobě, prodeji a marketingu. Všichni dospěli k závěru, že minipodniky nejsou jen firmy, které produkují výrobky a následně profitují se zisku. Žáci se společně se svými kouči shodli na tom, že největším přínosem nejsou vydělané peníze, ale právě zkušenosti a informace, které získávají a následně je využívají ve svém dalším životě.