Proč studovat Grafický design a podnikání? Jaká je prevence poruch příjmu potravy? Odpovědi na tyto otázky představili žákům ZŠ Moravský Krumlov Ivančická středoškoláci ze SOU a SOŠ SČMSD Znojmo, s.r.o. studující obory Sociální činnost a Grafický design a podnikání.
Ve středu 13. 12. měli žáci devátých tříd možnost nahlédnout do světa praktických dovedností díky edukativním prezentacím, které si pro ně připravily žákyně z oborů Sociální činnost a Grafický design a podnikání. Tato aktivita se stala nejen vzrušujícím zážitkem pro všechny zúčastněné, ale také přinesla nový pohled na obory, které žáci prezentovali.
„Žáci oboru Sociální činnost připravili poutavou prezentaci zaměřenou na téma poruch příjmu potravy. S obdivuhodným nasazením a znalostmi představili svým mladším spolužákům komplexní pohled na tuto aktuální problematiku. Cílem prezentace bylo nejen informovat, ale také žáky podnítit k empatii a pochopení osob, kteří se potýkají s touto nemocí. Reakce deváťáků byly velmi pozitivní a tato prezentace jim otevřela oči v oblasti poruch příjmu potravy a výživy,“ představila Bc. Matyščáková, učitelka odborných předmětů oboru Sociální činnost.
„Ze začátku jsem byla velmi nervózní, ale tato třída, pro kterou jsme měli možnost tohle téma prezentovat, mě velmi překvapila. Byla jsem ráda, že se zapojovali a byli aktivní,“ dodala Kateřina Komárková, žákyně 3. ročníku.
„Žákyně oboru Grafický design a podnikání nejdříve představila prostřednictvím prezentace předměty, jež tato zajímavá kombinace nabízí. Dále se zaměřila na aktivity, které jsou spojeny s grafickým designem. Žáci základní školy si tak ověřili, nakolik znají například svět reklamy, a také se pustili do tvorby loga či storyboardu,“ doplnila Bc. Tučková Hahnová, učitelka odborných předmětů oboru Grafický design a podnikání.
„Ohledně prezentování jsem měla obavy, ale nakonec vše proběhlo výborně. Bylo vidět, že žáky aktivity opravdu bavily,“ ohodnotila tuto akci Natálie Foučková, žákyně 2. ročníku.
Celková odezva žáků devátých tříd byla nadmíru kladná. Oba obory zaujaly svou zajímavostí a praktičností, což přispělo k tomu, že mnoho deváťáků začalo přemýšlet o svých budoucích krocích. Prezentace ukázaly, jakým způsobem mohou žáci uplatnit své dovednosti v praxi a inspirovaly je k objevování vlastních schopností.
Bc. Romana Tučková Hahnová, Mgr. Ludmila Karpíšková