Nový školní rok 2024-25 odstartoval ve střední odborné škole na Přímětické ulici ve Znojmě tradiční adaptační kurz. Žáci 1. ročníků se seznamují se svými novými spolužáky, s oborem, učiteli. Zkušenosti jim předávají spolužáci z vyšších ročníků.
Ve dnech 2. – 3. září se žáci 1. ročníků všech deseti oborů, které SOU a SOŠ SČMSD, Znojmo, nabízí, seznamovali se spolužáky, třídními učiteli i vedoucími oborů. Pedagogové pro své svěřence připravili opravdu pestrý program. Nechyběla zábava a poznání toho, co studium daného oboru obnáší.
Automechanik, Cestovní ruch, Grafický design a podnikání, Hotelový management, Kadeřník, Kuchař-číšník, Kosmetické služby, Prodavač, Sociální činnost, Truhlář. Deset oborů, které znojemská Přímka nabízí, deset různých projektů, jež vedoucí oborů a třídní učitelé pro svoje nové svěřence připravili. Hodnocení žáků je všem pedagogům cennou zpětnou vazbou:
Co jsme očekávali?
Přesně to, co se dělo! Seznámit se s ostatními a sblížit se. Najít si nové přátele. Poznat školu, učitele a místa, kam budeme chodit na odborný výcvik.
Co nás nejvíc sblížilo?
Asi úniková hra, protože jsme museli spolupracovat v týmu! Nás určitě bowling! Byl čas společně se zasmát a navzájem se podpořit. A podzemí, jak jsme byli všichni blízko sebe a povídali si. Lasergame!
Bingo, tam jsme se asi nejvíc poznali. Teambuldingové aktivity. Volejbal. Erb…
Co se nám nejvíce líbilo?
Návštěva galerie animace, tvorba jmenovek. Vzájemná komunikace a aktivitu v Jubilejním parku. Hra s tkaničkami a také exkurze na bio farmě. Gránice – poznávání stromů.
Co nás nejvíc zaujalo?
Vidět, co už umí starší spolužáci. Představuji si, že budu brzy na jejich místě a třeba i mě budou prváci obdivovat. Jsou tu fajn lidi a fajn paní učitelky. Líbil se mi přístup výborných učitelů.
Co se nám nelíbilo?
Extrémní vedro, ale to se ovlivnit nedá 😃
Adaptační kurz na počátku školního roku pomáhá žákům 1. ročníků překonat počáteční ostych, obavy. Cílem je, aby se seznámili se spolužáky a pedagogy, aby získali co nejkonkrétnější představu, co ten či onen obor obnáší, aby poznali místa, kde budou vykonávat učební či odbornou praxi. Z hodnocení žáků vyplývá, že cíl byl naplněn. Ať žije adapťák 2024!
Mgr. Ludmila Karpíšková