Tandemová výuka matematiky přinesla do tříd nové nadšení

Markéta ŘeřuchováAktuality, Školní rok 2024-2025

Ve třídách oboru Kosmetické služby proběhla inovativní tandemová výuka matematiky. Matematiku zde prezentoval nejen vyučující, ale také jeho studentka Aneta, která si připravila část kapitoly na téma matematických výrazů a goniometrických rovnic. Společnými silami se pustili do vysvětlování složitějších matematických pojmů a jejich praktického využití. „Aneta nás dokázala svým přístupem nadchnout, bylo to úplně jiné, než klasické hodiny. Aneta nám ukázala, že matematika může být zajímavá,“ zhodnotila jedna ze studentek.

Díky propojení dvou různých přístupů k výuce byla hodina živější, zábavnější a přinesla nový pohled na zdánlivě náročné učivo. Vyučující Mgr. Dobrovolný si tandemovou výuku pochvaluje: „Je skvělé vidět, že studenti mohou být sami aktivní součástí výuky. Pomáhá to nejen jim, ale i ostatním. Byl jsem rád, že Aneta příležitost využila a tato zkušenost ji utvrdila v tom, že se chce stát učitelkou matematiky.“

Tento úspěšný experiment ukázal, že spolupráce mezi studenty a pedagogy může přinést inovativní a motivující způsoby vzdělávání. Tandem se ukázal jako velmi efektivní způsob, jak propojit odborné znalosti pedagoga s energetickým přístupem studentů. Vyučující ocenil Anetinu odvahu a snahu podílet se na přípravě i samotné realizaci hodiny: „Je úžasné vidět studenty, jak si dokážou předávat znalosti mezi sebou. Inspirují tak nejen své spolužáky, ale i nás učitele.“

Děkujeme panu řediteli Mgr. Hanzalovi i vedení školy za podporu a možnost realizace této netradiční hodiny.

Aneta Procházková