Každý chvilku tahá pilku, aneb Matematika tradičně netradičně

admin01Aktuality, Školní rok 2022-2023

Na Přímce se pokusů nebojí, a tak se matikáři dohodli, že i přesto, že matematika je tisíce let pořád stejná, lze ji učit i jinak.

V únoru a březnu vyučující matematiky prvních a třetích ročníků studijních oborů vykročili do neznáma a vyzkoušeli výuku v tandemu. Před každou hodinou se sešli, společně se dohodli, kdo jakou část hodiny povede, jaké učivo se bude probírat a jaké příklady si kdo nachystá. Občas je i pro žáky lepší, když stejnou věc slyší z jiných úst trochu jiným způsobem. A není to jen o tom, aby se něco naučili pouze žáci. Učit v tandemu je velmi přínosné i pro učitele. Vidí jiný styl práce a komunikace se žáky a získají tím inspiraci pro další výuku.  

Odcházet z výuky s úsměvem, viditelným pochopením v očích žáků a pocitem, že „tohle prostě bylo ono“, je přesně ten důvod, proč to my, učitelé, děláme. A nemusí jít vždy jen o tandemovku. Ukázat, že strašák matematika, není zas tak veliká hrozba, když víte, jak na to a že i učitel je jen člověk, který se nebojí jít neprošlapanou cestou.

A jaký pocit měli žáci samotní, když na ně koukaly dva páry učitelských očí? „Bylo to super, pane učiteli. Kdy si to zopákneme?“ „Tohle bychom mohli dělat častěji. Šlo by to?“

A my učitelé s radostí říkáme, že šlo. Rozhodně šlo. Protože kde je vůle, je i cesta.

Tak zase brzy na viděnou. Kdo ví. Možná pro změnu ve vaší třídě.

Mgr. Jana Kamarádová