Začátkem měsíce května se 4 studenti SOU a SOŠ Přímětická vypravili za zkušenostmi a poznáním ke břehům Černého moře. V bulharském Burgasu se v rámci projektu Smart Erasmus+ setkali s vrstevníky z dalších 5 evropských zemí. Smyslem již 4. setkání bylo vyzkoušet si marketing v praxi.
Hlavním úkolem bylo odprezentovat pochutinu typickou pro náš region. K tomuto účelu jsme využili produkty studentské společnosti Primea Products, která se celý školní rok zabývá výrobou a prodejem tzv. medových hroznů. Součástí byla i ochutnávka a představení reklamních materiálů v anglickém jazyce. Dále byli účastníci seznámeni s tradičním sportem a zajímavou kulturní událostí. V našem případě jsme připravili video o posilovacím cvičení zvaném workout, které je populární zejména mezi mladými chlapci a spočívá v práci s váhou vlastního těla. Jednoznačnou volbou v případě kulturní akce byla prezentace největšího svátku vína v České republice – Vinobraní. K natočení rozhovoru o své podnikatelské činnosti svolil věhlasný znojemský cestovatel Bronislav Mikulášek.
Odměnou za několikaměsíční práci byly studentům poznávací výlety. Společně se svými učiteli zavítali do historických měst Sozopol a Kazanlak, dále se lodí vypravili na ostrov Svatá Anastázie. Zajímavým bodem programu byla návštěva továrny na výrobu vonných olejů a extraktů z růží. Tato květina je právem nazývána bulharským zlatem.
Studenti Zuzana Sedláková, Tereza Súkupová, Ladislav Slezák a Jindřich Dvořák si domů odvezli samé pozitivní zážitky a vzpomínky. Zároveň přebrali pomyslnou hostitelskou štafetu. Již v první polovině měsíce října budou moci svým novým kamarádům z různých koutů Evropy pohostinnost oplatit.
Mgr. Markéta Šrámková